ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016 - 2017  




ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ

«ΣΩΜΑ, ΚΙΝΗΣΗ, ΦΩΝΗ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΤΗ ΣΤΙΓΜΗ»



  Με ιδιαίτερη επιτυχία δόθηκε την Πέμπτη 25 Μαΐου στο Δημοτικό Ωδείο η παράσταση του 23ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας με τίτλο : «Σώμα, κίνηση, φωνή,παιχνίδι φτιάχνω  στη στιγμή».
   Πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν οι μαθητές της Δ3  και ΣΤ΄ τάξεων οι οποίοι και ενθουσίασαν το κοινό με το πρωτότυπο και συναρπαστικό περιεχόμενο της παράστασης. Τα παιδιά έδειξαν ότι με τη φαντασία τους, το σώμα, την κίνηση και τη φωνή μπορούν να παίξουν, να ανακαλύψουν και να χαρούν.
   Η παράσταση ήταν  βασισμένη στο bodypercussion – bodymusic, που είναι η δημιουργία μουσικής με τη χρήση του ανθρώπινου σώματος. Συνδύαζε, δηλαδή, μουσική, ρυθμό και κίνηση. H χρήση του black light theater (είδος μαύρου θεάτρου με τη χρήση λαμπών  φθορισμού) πλαισίωνε την παράσταση με φαντασμαγορικό τρόπο.
 Την επιμέλεια της εκδήλωσης είχαν η εκπαιδευτικός της μουσικής κ. Κουκολίτσου Κων/να, η εκπαιδευτικός της θεατρικής αγωγής κ. Παπαδούλη Θεοδώρα και η εκπαιδευτικός των εικαστικών κ. Λαμπρογιώργου Δήμητρα.
  Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κ. Βούλγαρης Σωτήρης, η προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Παπαδοπούλου Σοφία, η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων κ. Χατζημίχου Κων/να, ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ κ. Σίμος Βασίλης, ο πρώην διευθυντής Π.Ε Λάρισας κ. Σακελαρίου Βασίλης,  ο πρόεδρος  και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου καθώς επίσης  οι γονείς των μαθητών και αρκετοί πολίτες της Λάρισας.














Υπαίθριες δραστηριότητες της Ε΄τάξης



   Το 23ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας με τρία τμήματα της Ε’ τάξης  σε συνεργασία με την Trekking Hellas Ανατολικής Θεσσαλίας και τον κ. Νίκο Ντάγκα πραγματοποίησε την Παρασκευή 12 Μαΐου 2017 υπαίθρια δραστηριότητα στην περιοχή της Μελιβοίας.
   Η δράση περιλάμβανε κατάβαση στο μονοπάτι Μελιβοίας – Άνω Σωτηρίτσας, ενημέρωση για τους τοπικούς μύθους και τα φυτά της περιοχής, ανάβαση στο Κάστρο της Μελιβοίας και παιχνίδι κρυμμένου  θησαυρού, καθώς και τοξοβολία στον χώρο «Πλατάνια» στη Βελίκα.
   Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία.
   Ευχαριστούμε πολύ την Trekking Hellas Ανατολικής Θεσσαλίας και τον κ. Νίκο Ντάγκα για την άψογη καθοδήγηση και συνεργασία και για την ευκαιρία που έδωσαν στα παιδιά να έχουν μια βιωματική προσέγγιση ως προς την ιστορία,  τη μυθολογία και το φυσικό περιβάλλον της περιοχής σε συνδυασμό με τις υπαίθριες δραστηριότητες  που μπορούν να αναπτυχθούν.
 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ


Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα της κολύμβησης στο οποίο πήρε μέρος το σχολείο μας. Συμμετείχαν οι μαθητές της Γ΄τάξης και οι επισκέψεις στο κολυμβητήριο έγιναν από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο. 
Οι μαθητές γνώρισαν τα μυστικά της κολύμβησης από έμπειρους προπονητές, καθηγητές φυσικής αγωγής. 
Στην τελευταία επίσκεψη απονεμήθηκαν διπλώματα συμμετοχής και ο διευθυντής του σχολείου συνεχάρη τους μαθητές για την προσπάθειά τους.



ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Γαλλοφωνίας 2014" 

 

   Οι μαθητές της Ε΄και της ΣΤ΄τάξης του 23ου Δημ. Σχολείου Λάρισας παρακολούθησαν το πρόγραμμα "Μπλε και Μεσόγειος" στο πλαίσιο της γιορτής για τη "Γαλλοφωνία 2014", που γίνεται κάθε χρόνο το μήμα Μάρτιο. 

    Μετά την παρουσίαση του προγράμματος από έμπειρες εκπαιδευτικούς του Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας οι μαθητές του σχολείου συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο με ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. 

  

 

 

 

 

Οι εντυπώσεις εισηγητών, εκπαιδευτικών και κυρίως των μαθητών ήταν άριστες!!!

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΤΟ 23ο Δ.Σ. Λάρισας


    Οι μαθητές  της Β2 τάξης του 23ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας και η δασκάλα τους Ζέστα Νίκη, στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας , δημιούργησαν ένα ξεχωριστό Λαογραφικό Μουσείο  στο χώρο του σχολείου.



   Στόχος  ήταν να έρθουν οι μαθητές σε επαφή  με  το λαϊκό  μας πολιτισμό γνωρίζοντας αντικείμενα καθημερινής  χρήσης, δημιουργήματα γραπτού και προφορικού λόγου, επαγγέλματα και παιχνίδια.
   Καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους οι  μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν ένα όμορφο ταξίδι στο χρόνο και να περιηγηθούν σε μονοπάτια του παρελθόντος, συλλέγοντας παλιά αντικείμενα και  καταγράφοντας πληροφορίες γι΄ αυτά. Πληροφορίες συνέλλεξαν  επίσης  και  για παραδοσιακά επαγγέλματα, παιχνίδια απ΄ τον παλιό καιρό, αινίγματα,  παροιμίες, παραδόσεις και έθιμα του λαού μας.
   Πηγές αναζήτησης για τα παιδιά υπήρξαν οι γονείς τους, οι συγγενείς, οι εκπαιδευτικοί αλλά και ο σύλλογος των Γονέων και Κηδεμόνων που αγκάλιασαν  την προσπάθεια των παιδιών και τα εφοδίασαν με παλιά παραδοσιακά αντικείμενα.


 









   Στο Μουσείο εκτέθηκαν οι παρακάτω συλλογές:                                                      
 Ορειχάλκινα και ξύλινα οικιακά σκεύη, υφαντά και κεντήματα, εργαλεία, εξαρτήματα αργαλειού και υφαντικής τέχνης, καλάθια, παραδοσιακές φορεσιές, ζυγαριές και σταθμά, σερβίτσια, χαλιά και κλινοσκεπάσματα, νομίσματα και πολλές εργασίες των παιδιών. 





ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
«ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΑΚΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ»








 

Οι μαθητές της Β΄ και της Α1 τάξης του σχολείου μας, στη διάρκεια της χρονιάς, εκπόνησαν το πρόγραμμα στοματικής υγείας «Γερά δοντάκια – Χαρούμενα παιδάκια».
Στο πλαίσιο του προγράμματος σύνδεσαν τη στοματική υγεία με όλα τα γνωστικά αντικείμενα της Α’ και Β’ Δημοτικού: Τη Γλώσσα, τα Μαθηματικά, τη Μελέτη Περιβάλλοντος και την Αισθητική αγωγή (μουσική, ποίηση, θέατρο, ζωγραφική, κατασκευές).
ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

  • Διάβασαν και αντίγραψαν σιγά σιγά σε ένα ειδικά αφιερωμένο τετράδιο το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά : « Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας ».
  • Με αφορμή τα διάφορα είδη Γραπτού Λόγου που γνώρισαν στην Α’ και Β’ τάξη
  • Έγραψαν γράμμα στη Λουκία (την ηρωίδα του παραμυθιού του Ευγένιου Τριβιζά).  (ΕΠΙΣΤΟΛΗ)
  • Υποδύθηκαν τη Δόνα Τερηδόνα και έστειλαν πάλι γράμμα στη Λουκία. (ΕΠΙΣΤΟΛΗ)
  • Επεξεργάστηκαν το μήνυμα που έστειλε ο οδοντίατρος στη Λουκία και έγραψαν κι αυτοί δικά τους μηνύματα. (ΜΗΝΥΜΑ)
  • Περιγράψανε τα δόντια και το στόμα.   (ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ)
  • Κάνανε λίστες με τρόφιμα που κάνουν καλό ή κακό στα δόντια μας.   (ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΙΣΤΑΣ)
  • Ετοίμασαν την πρόσκληση για τον οδοντίατρο. (ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ)
  • Δημιούργησαν αφίσα με το βασικό τους μήνυμα. (ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΑΣ)
  • Κατασκεύασαν ταμπέλες με συνθήματα για γερά δόντια.(ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΑΜΠΕΛΑΣ)
Στον Προφορικό λόγο :
  • Διάβασαν και έμαθαν να αφηγούνται την ιστορία του δοντιού ΠΙΚΙ.
  • Διάβασαν και έμαθαν να αφηγούνται διάφορα αποσπάσματα  από τη Δόνα Τερηδόνα.
  • Με την τεχνική του Τζιάνι Ροντάρι, Πέτρα στη Λίμνη δημιούργησαν προφορικά απίθανες ιστορίες,  με αφορμή λέξεις που είχαν σχέση με τα δόντια.
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Δημιούργησαν και έλυσαν προβλήματα. Παράδειγμα : (παιδιά: 20 δόντια, μεγάλοι: 32 δόντια)
  • 4 παιδάκια πόσα δόντια έχουν;   
  • Τρία παιδάκια έχουν από δύο χαλασμένα δόντια το καθένα. Πόσα χαλασμένα δόντια έχουν όλα μαζί; Πόσα γερά δόντια έχουν όλα μαζί;
  • Πόσα δόντια έχουν μαζί ο μπαμπάς και η μαμά, ο θείος και η θεία;
και άλλα πολλά…

ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 



  • Σύλλεξαν εικόνες με τροφές που κάνουν καλό ή κακό στα δόντια μας από περιοδικά, εφημερίδες, φυλλάδια, διαδίκτυο και έκαναν κολλάζ.
  • Σύνταξαν ερωτηματολόγιο και έκαναν μια μικρή έρευνα στους μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας.
  • Έκαναν το πείραμα με το αυγό και το ξύδι, κατέγραψαν τις παρατηρήσεις τους και έβγαλαν τα συμπεράσματά τους για το τι δημιουργεί η μεγάλη παραμονή των τροφών πάνω στα δόντια τους και τι κερδίζουν με το βούρτσισμα.
ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

  • Παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας την  ΑφήγησηΚουκλοθέατρο  με τίτλο : «Η Τερηδόνα στην Καραμελοχώρα».
  • Παρακολούθησαν διάφορες προβολές : Για τα ονόματα και τις ασθένειες των δοντιών, για τα δόντια των ζώων και το οδοντιατρείο.
  • Έπαιξαν διάφορα παιχνίδια γνώσεων και εξολόθρευσαν χιλιάδες μικρόβια.
  • Έπαιξαν κρεμάλα με λέξεις που έχουν σχέση με τη στοματική υγεία.
  • Κατασκεύασαν ένα στόμα με δόντια από χαρτόνι στο οποίο κόλλησαν τρόφιμα που κάνουν καλό ή κακό στα δόντια.
  • Κατασκεύασαν ένα γερό και ένα χαλασμένο δόντι και κόλλησαν συσκευασίες από τρόφιμα που κάνουν καλό ή κακό στα δόντια.
  • Κατασκεύασαν μασέλες με 20 και με 32 δόντια από πλαστελίνη και άσπρα φασόλια.
  • Κατασκεύασαν το επιτραπέζιο παιχνίδι « Το φιδάκι των δοντιών ».

  • Έμαθαν ποιηματάκια σχετικά με τα δόντια: Τ Α   Δ Ο Ν Τ Α Κ Ι Α, Η Β Ο Υ Ρ Τ Σ Ι Τ Σ Α,    Η ΤΕΡΗΔΟΝΑ Η ΦΟΒΕΡΗ.
  • Τραγούδησαν για τα δοντάκια : ΔΟΝΤΑΚΙΑ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ
  • Παρουσίασαν τις δραστηριότητές τους στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου μας καθώς και σε μαθητές άλλων σχολείων.   
 
Πέρασαν  πολύ όμορφα και έμαθαν πολλά για τη στοματική υγεία.

 

Είναι πολύ σημαντικό για την υγεία μας να φροντίζουμε τα δόντια μας!

Να θυμόμαστε όμως κι αυτό:

Τα χαρούμενα παιδάκια θέλουν και λευκά δοντάκια.
Θέλουν όμως και γερά και λευκά συναισθήματα!!!

Καλά βουρτίσματα!!!   και
πολλά χαμόγελα!!!






Σχολικός κήπος με αρωματικά φυτά και βότανα


Την Πέμπτη 25/4/2013 τα παιδιά των τριών τμημάτων της Ε’ τάξης του σχολείου μας φύτεψαν τα πρώτα αρωματικά φυτά στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο του κήπου στο προαύλιο του σχολείου μας. Η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολικός κήπος και περιβάλλον» που πραγματοποιεί η Ε’ τάξη.





 
 Η συγγραφέας Λίνα Μουσιώνη και ο Μάγος Πότε Πότε στο 23ο Δημ. Σχολείο


Μια εξαιρετικά δημιουργική και εικαστική παρουσίαση του παιδικού βιβλίου « Ο μάγος Πότε Πότε και το χαμένο ποτέ » της Λίνας Μουσιώνη πραγματοποιήθηκε στο 23ο Δημοτικό Σχολείο στα πλαίσια του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα βιβλίου. 

 

Η συγγραφέας, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό αγγλικής γλώσσας  Κα Μάρη Βρεττοπούλου, έπαιξε με τους μαθητές της Δ΄και Ε΄τάξης φτιάχνοντας μαγικά ξόρκια και μαζί ταξίδεψαν στον μαγικό κόσμο του Μάγου Πότε Πότε, κρέμασαν μαγικά φρούτα και λαχανικά  στο μαγικό δέντρο και μίλησαν για τα όνειρα που πάντα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα αρκεί να το πιστέψει κανείς… 


 Βιβλιοδρομίες στο 23ο Δημ. σχολείο Λάρισας



Την Παρασκευή 26/4/2013 τα παιδιά του Ε’2 παρουσίασαν μια μικρή γιορτή αφιερωμένη στο βιβλίο. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Βιβλιοδρομίες στο 23» οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη βοήθεια της δασκάλας τους κ. Ευαγγελίας Πάππου και της καθηγήτριας μουσικής του σχολείου κ. Αμαλίας Σδρόλια παρουσίασαν τις εντυπώσεις τους από την ανάγνωση δύο βιβλίων, «Το κάστρο μας» και « Η τελευταία χώρα της γης». Μέσα από τις αφηγήσεις, τη δραματοποίηση , το παιχνίδι και τη μουσική τα παιδιά μίλησαν για αξίες όπως η ειρήνη, η φιλία και η αγάπη.













Παρουσίαση Καινοτόμου προγράμματος με τίτλο: "Η μέλισσα"
   Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2012 στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων παρουσιάστηκε στο σχολείο μας το καινοτόμο πρόγραμμα με τίτλο: "Η μέλισσα". Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τους μαθητές των Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ τάξεων.


   Οι μαθητές προσέγγισαν το θέμα με διαθεματικό και διεπιστημονικό τρόπο. Συμμετείχαν με θεατρικά δρώμενα, χειροτεχνίες, παραδοσιακά παιχνίδια, σταυρόλεξα και pawer point, ταξίδεψαν μέσα από την ποίηση και τη λογοτεχνία με στόχο να γνωρίσουν καλύτερα το θαυμαστό κόσμο της μέλισσας.



















 Ενημερώθηκαν για το ρόλο της μέλισσας στην τέχνη και τον πολιτισμό, γνώρισαν τα προϊόντα της και τις ευεργιτικές τους ιδιότητες, κατανόησαν τη διατροφική αξία του μελιού, έμαθαν πώς παράγεται το μέλι και διαπίστωσαν την προσφορά της ελληνικής μελισσοκομίας στην εθνική οικονομία.










  Ήταν μια ευχάριστη εμπειρία για τους μαθητές γιατί πάνω απ΄όλα κατανόησαν τη σημαντικότητα της συνεργασίας και τα θετικά αποτελέσματα αυτής έχοντας ως παράδειγμα την κοινωνία των μελισσών.


 Βιβλιοδρομίες για την Ημέρα της Αποταμίευσης από τους μαθητές της Ε΄τάξης






Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012 ξεκίνησαν οι «Βιβλιοδρομίες στο 23», ένα πρόγραμμμα από μαθητές για μαθητές! Οι «Βιβλιοδρομίες στο 23» φιλοδοξούν να ανοίξουν ένα νέο παράθυρο στην ανάγνωση βιβλίων. Η πρώτη προσπάθεια έγινε την Ημέρα της Αποταμίευσης. Οι μαθητές της πέμπτης τάξης ετοίμασαν με αγάπη και μεράκι την παρουσίαση ενός διαφορετικού παραμυθιού. «Ο κουμπαράκος και η τσεπούλα» ζωντάνεψαν για λίγο και μίλησαν με το δικό τους τρόπο για την αξία της αποταμίευσης. Με την αφορμή αυτή οι υπόλοιποι μαθητές βρήκαν την κυρία αποταμίευση κρυμμένη μέσα σε παροιμίες, μύθους, παραβολές ακόμα και μέσα στη φύση! Οι συμβουλές της ήταν πολλές και σοφές. Σε μας μένει να τις ακολουθήσουμε!